Heb jij voldoende klanten?

Gepubliceerd op 1 juli 2020 om 09:31

Vaak hoor ik van ondernemers dat ze steeds minder klanten weten te vinden. Natuurlijk er zijn maatregelen waar je rekening moet houden maar is dat echt de reden van de leegloop?


Eerst kwam er nog wel een aanvraag binnen via een oud contact of kwam een klant nog wel eens terug en nu ineens droogt de put helemaal op.

Dan is natuurlijk de vraag, wat is er gebeurd? Of misschien wel beter wat is er niet gebeurd? Wat heb jij eraan gedaan om gevonden te worden?

Concurrenten enzo

Is het echt zo dat anderen jouw klanten wegkapen? Zijn er collega's die het wel druk hebben, concurrenten ofzo?

Wat mij betreft bestaan er geen concurrenten. Natuurlijk zijn er mensen of bedrijven die hetzelfde vak uitoefenen. Dat wil zeker niet zeggen dat ze concurrenten zijn.

Niemand en daarmee bedoel ik dus ook echt niemand is zoals JIJ en je BEDRIJF! Mensen kopen een dienst of product bij een mens. 

Als jij bent wie je bent, vol passie voor je vak, vol met vakmanschap dan kiezen de klanten die dit nodig hebben en die jou weten te vinden voor JOU!

Weten ze jou te vinden?

Maak een opsomming waar ik jou als persoon/bedrijf kan vinden.

Offline & Online

 

En als je nu naar je lijstje kijkt, zeg eens eerlijk wat denk je dan? 

Ben jij het waard om gevonden te worden?

Zeg eens eerlijk vind jij oprecht:

  • Dat jij het waard bent om gevonden te worden?
  • Dat jouw dienst van waarde en betekenis is?
  • Dat jij hulp kunt bieden?


 

 

Terug naar de basis

Als jij oprecht vind dat jij en jouw bedrijf het waard zijn om gevonden te worden. Omdat jij en jouw bedrijf een bijdrage leveren om deze wereld voor iemand een beetje mooier te maken door de hulp die jij kan bieden. Dan ben jij er verantwoordelijk voor dat jij en jouw bedrijf gevonden worden. 

 

En dan bedoel ik echt niet door een eenmalige post op social media. Door het aanmaken van een website. Door het bezoeken van een netwerk bijeenkomst of door eens te snuffelen op LinkedIn. 

Nee om blijvend gevonden te worden moet je ook blijvend investeren op Zichtbaarheid.

Je zorgt voor:

  • een website die ABC is! (Actueel/Betrouwbaar/Compleet)
  • wekelijkse post(s) op sociale media
  • een goed LinkedIn  profiel, zowel persoonlijk als een bedrijfspagina
  • een buddy/coach/vriendin om mee te sparren en blijvend te verbeteren en inspireren

 

Hulp nodig?

En merk je dat je echt aan de slag wil en het niet alleen wil doen, neem dan even contact op. We plannen een afspraak en kijken naar het hoe en wat en mogelijk dat we daarna samen aan de slag gaan. 

Niet te moeilijk, gewoon stap voor stap, niets wat je niet zelf kunt bijhouden, want mijn devies is het moet bij jou passen om het goed vol te houden en er ook echt plezier uit te halen.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.